KOMPLEX HANGÉLMÉNYEK

2014. nov. 25.


A dobok, valamint a hangtálak és a gong hangja tekinthetők egymás kiegészítő ellentétének.

A hangfürdő alatt kialakuló hangtérben biztonságban megpihenhetsz. A hangtálak hangja elringat, a gong pedig szárnyalásra késztet, hangutazásra hív. Miközben fekszel és pihensz, a hangok között megszületik benned a csend. Ebben a csendben növekedésnek indul tudatosságod. Szellemi dimenziód előtérbe lép és általa elmozdulhatsz egy nagyobb szeretet-erő befogadásának irányába.


A dobkör mindenekelőtt játék és közösségi élmény egyben. Aktív jelenléteddel lépésről lépésre, szinte észrevétlenül épül fel benned az a kettős figyelem, amely az élet bármely területén támogatásul szolgál majd. A kettős figyelem lényege, hogy egyszerre figyelsz saját belső ritmusodra és érzékelésedre, miközben ugyanilyen intenzíven figyelsz a közösségben kialakuló, dinamikusan változó lüktetésre. A dobok az anyaföld erejével ébresztik fel benned a szenvedélyt, az örömet, az ösztönös és szakrális énrészedet. Mindez elengedhetetlen a stabil önbecsüléshez és az élet felszabadító élményeinek megéléséhez. 


A kétféle hangélményben közös a szeretetteli, elfogadó és ítéletmentes figyelem és jelenlét. Nincs hibás érzés, nincs hibás ritmus. Ami megjelenik, annak akkor és ott helye van. Közös továbbá az elérhető könnyű transzállapot is, amely az öngyógyító folyamatok beindítása mellett előcsalogatja az egó védelmi falai mögül tiszta önvalódat és segíti ezen részed megerősödését és kibontakozását. 


Az élet ritmusa nem kitalálható, csupán meglelhető és követhető: a figyelem által, az érzések megjelenése által, azokban a kapcsolódásokban, melyekben létezünk. A ritmus felfedezésének útja távol áll a dobolásról alkotott korábbi képünktől, amelynek lényege, az irányítás, a meghatározás, a kötött koreográfia. A női dobolás ősi ösvényén a dob nem irányít, nem meghatároz, csak jelen van és követ. A ritmus így magától születik, bekapcsolódva az élet szabad áramlásába.