A LÉLEK LEGSZEBB HANGJA A SZERETET

A rezgések, amelyből a világunk áll, sokfélék lehetnek. Vannak közöttük egészen finomak, simogatóak, ugyanakkor lehetnek durvák is. Vannak építő, újrarendező, harmonikus hangok és léteznek diszharmonikus, pusztító rezgések. Világunkban mindkét minőségre szükség van, hiszen éppen az élet tűnne el ott, ahol a teljes ellazulást nem követné feszültség, a feszültséget nem követné ellazulás. A feszültség az, amiből alkotó energiáink is táplálkoznak. De kizárólag ebben a minőségben sem lehet harmonikusan létezni. Nyugati civilizációnk túlpörgetettsége e feszült minőség túlsúlyából táplálkozik.

 

Az életben a végleteknek milliónyi árnyalata van jelen, amelyek folyamatosan változnak, egymásba alakulnak. A harmonikus állapot tehát sosem lehet statikus, hanem egy dinamikusan változó egyensúlyi állapot. A rezgésminőségek dinamikus változásának törvényszerűségeit a hagyományos kínai gondolkodásmód az öt elem egymásba alakuló fázisain (5 elem tana) keresztül fogalmazta meg. Hazrat Inayat Khan, szufi tanító szerint a rezgéseket (hangokat) nem csupán a fülünkkel érzékeljük. Az érzelmi rezgéseket érzékeli a lelkünk, a gondolati rezgéseket az elménk fogja fel, és azok a rezgések már szemünkkel is láthatóak, amelyek légies állapotukból összesűrűsödtek annyira, hogy elemi részecskékké változzanak és összeálljanak. A legfinomabb rezgések azonban a szufi tanítás szerint még a lélek számára is alig érzékelhetőek. A lélek maga is egyfajta megnyilvánulása a rezgéseknek és a lélek aktivitása - a szeretet - az, amely megteremti a tudatosságot.

 


 

"There are two aspects of vibrations, fine and gross, both containing varied degrees. Some are perceived by the soul, some by the mind, and some by the eyes. What the soul perceives are the vibrations of the feelings; what the mind conceives are the vibrations of the thoughts; what the eyes see are the vibrations solidified from their ethereal state and turned into atoms which appear in the physical world, constituting the elements ether, air, fire, water and earth. The finest vibrations are imperceptible even to the soul. The soul itself is formed of these vibrations; it is their activity which makes it conscious." (Hazrat Inayat Khan)